Nastavení přístupnosti

mobilni rozhlas

Rozhodnutí

Zdravím, vzhledem k tomu, že jste jménem občanů, tedy i jménem mým, rozhodli nepodpořit obnovu kozí dráhy a místo toho po letech vašeho nezájmu proti takovému záměru intenzivně brojit, rozhodl jsem se zase já, že přestanu platit za svoz odpadu, parkování ve městě a další. Hezký den.
Zveřejněno před 2 r. 
#971238 zobrazení

1 odpověď

Vážený pane,

rozumím Vašemu zájmu o to, aby na trati pokračoval železniční provoz, nerozumím však tomu, že děčínské zastupitele obviňujete z něčeho, na co nemají žádný vliv, pouze názor, který vyjádřili. Pokud byste znal vývoj ohledně Kozí dráhy, věděl byste, že město Děčín se nikdy nesnažilo o pozice provozovatele, natož majitele této železnice. Dokonce i po ukončení pravidelné přepravy v r. 2007 město finančně podpořilo samo turistické a příležitostné jízdy na trati až do roku 2015, kdy byla trať prohlášena za nezpůsobilou provozu. Podotýkám, že město nezavinilo ani neprovozuschopnost, neboť na údržbu a opravy nemá naprosto žádný vliv, a ani zastavení provozu. Dle mých informací Ústecký kraj přestal objednávat dopravní obslužnost na trati proto, že objednával obslužnost všech obcí podél trati autobusy a souběh dotovaných autobusů s dotovanou tratí není přípustný. Občanům lépe vyhovovala a vyhovuje doprava autobusy, ty jim staví „u nosu“ a netřeba se dostávat na vlakové zastávky daleko za vsí či městem. Od roku 2015 pak žádný vlak po trati neprojel a trať a její příslušenství a okolí je ve stavu, v jakém je. Z tohoto stavu ji lze dostat pouze vynaložením mnoha desítek milionů korun a zde se nabízí otázka, zda je tato investice rentabilní. Odpovědět na to ale musí vlastník a investor trati – Správa železnic, případně potenciální kupující této dráhy, pokud by se našel, ale nikoliv města a obce. Obcí se kraj pouze zeptal na názor, zda v jejich rozvojových plánech shledávají trať jako důležitou, případně jak by si představovaly její budoucí využití. Zastupitelé v Děčíně odpověděli demokratickou většinou, že mají zato, že větším turistickým a rozvojovým přínosem pro město by byla cyklostezka po tělese trati. Zdůrazňuji, že jsme nehlasovali o zrušení železnice, ani o opravách trati, ani o objednávce vlaků, o ničem takovém. Nepřísluší nám to, nebudeme ani trať opravovat, ani z ní sundávat koleje, ba město ji nebude ani kupovat a ani na ní budovat cyklostezku!!!  Podtrženo, sečteno. Hledáte-li viníka současného neprovozování Kozí dráhy, její devastace, extrémně vysokých nákladů na znovuobnovení trati, najděte si jej jinde, město Děčín to nebylo a není. Pokud bude trať obnovena a objeví se na ní železniční provoz, bude v Děčíně nadále jezdit vlak kolem pivovaru, pod Oldřichovem, naproti Bynovu a dále směrem na Telnici (či snad ještě dále…?). Pokud ale nebude trať opravena a provozována, budeme podporovat to, aby byly sneseny koleje a postavena cyklostezka z Děčína do Oldřichova u Duchcova (či snad ještě dále…?), protože to je aspoň využití pro lidi, na rozdíl od stavu, v němž se trať nachází už řadu let.

Rozhodl-li jste se reagovat na to, že někdo vyjádřil opačný názor od Vašeho neplacením daní a poplatků, je to Vaše volba, stanete se dlužníkem města a za následky Vašeho rozhodnutí jste odpovědný sám.

Děkuji za Váš zájem o dění ve městě a zůstávám s pozdravem

Jiří Anděl, primátor

Odpovězeno před  2 r. 

Základní údaje

  • Statutární město Děčín
    Magistrát města Děčín
    Ing. Jiří Anděl, CSc.
    primátor města
    Ing. Martin Kříž
    tajemník úřadu
    Budova A1:
    Mírové nám. 1175/5, 405 38 Děčín
    50°46'25.7"N 14°11'44.3"E
    Budova B1:
    28. října 1155/2, 405 02 Děčín I
    50°46'58.5"N 14°12'57.2"E
    IČO: 00261238; DIČ: CZ00261238
    +420 412 593 111
    Úřední hodiny magistrátu
    posta@mmdecin.cz
    Datová schránkadatová schránka
     statutárního města Děčín: x9hbpfn
    Datová schránkadatová schránka
     Magistrátu města Děčín: nj6wxpq
      

Něco málo o Děčínu

47951
obyvatel (r. 2021)
43
průměrný věk
118
rozloha (km²)
35
městských částí
448
ulic
Děčín je nejníže položené město v České republice, ležící na soutoku Labe a Ploučnice. Jeho centrum má nadmořskou výšku 135 metrů. Jedná se o významný říční přístav a důležitou dopravní křižovatku (stýká se zde pět železničních tratí, prochází jím i 1. železniční koridor a několik významných silničních tahů).

Rodáci: spoluzakladatel Sokola prof. Miroslav Tyrš, matematik Johann Radon, topmodelka Karolína Kurková, herci Jiří Bartoška a Jiří Maryško, zpěváci Sámer Issa a Sabina Křováková, sportovci Vladimír Šmicer, Tomáš Kraus a řada dalších osobností.

ISO 9001:2015

SGS Česká RepublikaStatutární město Děčín, Magistrát města Děčín je držitelem certifikátu kvality od mezinárodní firmy SGS se sídlem ve Švýcarsku.

Veřejné zakázky

Člen Platformy odpovědného veřejného zadávání

Město pro byznys

Město pro byznys

Přívětivý úřad

Přívětivý úřad 2019Přívětivý úřad 2023
2. místo
v Ústeckém kraji.
Potvrzeno
Ministerstvem vnitra
České republiky.

Back to top