Upraveno zákonem č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů
| Identifikační kód |
| Kód životní situace |
| Pojmenování životní situace |
| Poskytování informací o stavu životního prostředí |
| Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat přiznání apod.) |
| Každá fyzická nebo právnická osoba - dále jen žadatel. |
| Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
| Žadatel může za účelem získání informace o životním prostředí požádat o zpřístupnění informace. Svou žádost nemusí odůvodňovat. Odbor ochrany životního prostředí Magistrát města Děčín posoudí, zda je příslušný k řešení podání v rámci platných kompetencí . Pokud je řešení záležitosti v kompetenci jiného orgánu či odboru, bude tomuto neprodleně postoupena, a žadatel o tom vyrozuměn. |
| Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace: |
| Žádost lze učinit: - písemně - Magistrát města Děčín, odbor životního prostředí, Mírové nám. 1175/5, 405 38 Děčín IV, - ústně - oddělení ochrany životního prostředí; - telefonicky - sekretariát 412 591 322, - faxem - 412 591 473, - e-mailem – zivotni@mmdecin.cz - úřední hodiny PO a ST 8:00 - 17:00, V případech ústních, telefonických, telegrafických nebo faxovaných žádostí nebo žádostí zaslaných jinou elektronickou formou si orgán vyžádá jejich písemné nebo ústní doplnění do protokolu. Věc bude zaevidována a přidělena příslušnému pracovníkovi podle svěřeného úseku nebo podle uvážení vedoucí odboru a vedoucí oddělení. |
| Na kterém úřadu můžete tuto situaci řešit |
| Magistrát města Děčín - budova bývalého OkÚ (B3), ul. 28 října 1155/2, Děčín I Odbor životního prostředí Magistrát města Děčín Oddělení ochrany životního prostředí - II. patro |
| Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit |
| Odbor životního prostředí Magistrát města Děčín Oddělení vodoprávní úřad a ochrany prostředí Vedoucí oddělení: Bc. Zuzana Mošnová - tel.:412 591 470 Technik: Tomáš Kopecký - tel.:412 591 472 Úřední hodiny: pondělí a středa od 8.00 hodin do 17.00 hodin |
| Jaké informace a doklady musíte mít sebou |
| Podle typu požadované informace např. situační plánek, projekt apod. Doporučujeme uvést telefonický kontakt nebo elektronickou adresu. |
| Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
| Nejsou |
| Jaké jsou v této životní situaci správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit |
| Lze žádat úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. V případě požadavku o zpřístupnění informace na technickém nosiči dat je žadatel povinen uhradit jeho cenu nebo přiložit technicky použitelný nosič dat. |
| Jaké jsou lhůty |
| V případě nesrozumitelné nebo příliš obecně formulované žádosti je žadateli do 15 dnů od obdržení žádosti zaslána výzva k jejímu upřesnění. Žadatel je povinen tuto žádost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 15 dnů, v požadovaném rozsahu upřesnit. Pokud žadatel do 15 dnů žádost neupřesní, má se za to, že od své žádosti upustil. Pokud je žádost podána u orgánu, jenž nemá dotyčnou informaci k dispozici, je jeho povinností sdělit žadateli nejpozději do 15 dnů od obdržení žádosti, že požadovanou informaci nemůže poskytnout. Pokud žádost směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může orgán nejdříve, nejpozději však do 15 dnů, místo poskytnutí informace žadateli sdělit údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. V případě, že žadatel na přímém poskytnutí této informace trvá, je mu poskytnuta. Informace jsou zpřístupněny nejpozději do 30 dnů od obdržení žádosti, pokud s ohledem na zvláštní okolnosti není potřeba prodloužení této lhůty, nejvýše do 60 dnů. O prodloužení lhůty musí být žadatel před uplynutím 30 dnů informován. Ze zákonem stanovených důvodů muže být zpřístupnění informace odepřeno nebo informace nebude zpřístupněna. O této skutečnosti je vydáváno rozhodnutí do 30 dnů od doručení žádosti. |
| Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu |
| Podle konkrétní situace. |
| Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány |
| Spolupráce při upřesnění žádosti. |
| Podle kterého právního předpisu se postupuje? |
| Zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů, Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád |
| Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
| Opravné prostředky v případě vydaných rozhodnutí jsou stanoveny správním řádem a podávají se v zákonem stanovené lhůtě ke Krajskému úřadu Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, odboru životního prostředí a zemědělství prostřednictvím Magistrátu města Děčín, odboru životního prostředí . Rozhodnutí o odepření poskytnutí informace nebo o utajení její oddělitelné části lze po vyčerpání řádných opravných prostředků napadnout žalobou u soudu. |
| Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností |
| Podle platné legislativy. |
| Za správnost návodu odpovídá útvar |
| odbor životního prostředí, Magistrát města Děčín |
| Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo byla ověřena jeho správnost |
| 18.10.2010 |
| Datum konce platnosti návodu |
| Konec platnosti není stanoven. |
| Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace |
| Další upřesnění a poznámky nejsou. |


