Nastavení přístupnosti

10.08.2016 - 10:49

Děčín má Nordic walkingové trasy

Autor:

Děčín je jedním z prvních měst, které nechalo oficiálně vyznačit trasy pro Nordic walking. První čtyři okruhy si mohou milovníci dynamické chůze se speciálními holemi projít na Pastýřské stěně.

Novinku v podobě Nordic walkingových tras si nyní mohou užít nejen turisté, kteří zavítají do Děčína. V lesoparku na Pastýřské stěně jsou vyznačeny čtyři základní okruhy. Každý z nich je odlišen barvou a město počítá s tím, že je v budoucnu ještě rozšíří. „V tuto chvíli máme vyznačeno zhruba 17 km. Trasy jsou koncipované jako čtyři okruhy a obsáhnou prakticky celou vrchní část lesoparku. Barevně vyznačené cesty lze chodit oboustranně,“ řekla Hana Cermonová, náměstkyně primátorky. Na trasy upozorní tabule umístěné na odstavném parkovišti u kruhového objezdu, před hlavním nádražím, na parkovišti u zoologické zahrady a přímo v lesoparku. „Popis tras i s mapou si každý může prohlédnout na našich webových stránkách www.idecin.cz  ,“ doplnila Hana Cermonová. Všechny trasy vyznačila akreditovaná firma zabývající se nejen značením tras, ale také poradenskou činností a pořádáním odborných seminářů. Pro děčínské okruhy společnost vyrobila 90 plechových cedulí, které návštěvníkům zaručí dobrou orientaci.

Nordic walking pochází s Finska a je v poslední době velmi vyhledávaným sportem. Při dynamické chůzi s holemi totiž dochází k zapojování svalů také trupů a paží, a tím pádem ke komplexnímu zapojení celého těla. Tato pohybová aktivita je vhodná pro téměř všechny věkové i výkonností skupiny. Výborný je pro rekonvalescenty, maminky po porodu nebo seniory.

Červená trasa

Délka trasy 5 km

Výchozí bod všech nordic walkingových tras je za viaduktem na ulici Čsl. mládeže. Kamenitá cesta vede vzhůru na Pastýřskou stěnu příjemnými serpentinami směřujícími na rozcestí. Zde se trasa točí doprava podél výstupu via ferraty až k restauraci s vyhlídkovou věží. Místo nabízí úchvatné výhledy na děčínský zámek a řeku Labe. Pokračujte po červeně značené trase vedoucí lesem nad zoologickou zahradou. Zhruba v polovině se před vámi otevře výhled na nejvyšší stolovou horu v České republice, Děčínský Sněžník. Příjemná kamenitá cesta vás nyní povede dolů směrem na palouk s dětským hřištěm a dále pokračuje k zoologické zahradě a k restauraci Pastýřská stěna. Závěr trasy vede po stejné cestě, tedy po kamenných serpentinách až k výchozímu bodu.

Zelená trasa

Délka trasy 4 km

Z ulice Čsl. mládeže se vydáte vzhůru po kamenité cestě k Jahnově vyhlídce, prvnímu rozhledovému místu trasy. Z vyhlídky pokračujete po lesní cestě k velmi málo frekventované asfaltové silnici směrem k zoologické zahradě a dále lesní pěšinou na palouk s dětským hřištěm. Postupujte po kamenné cestě k Bělské vyhlídce a po hřebeni k rozcestí u staré vodárny. Půjdete nad zoologickou zahradou až k vyhlídkové restauraci Pastýřská stěna. Navštívit zde můžete rozhlednu ve věži a vydat se po kraji masivu nad výstupovými cestami ferraty až k rozcestí u Jahnovy vyhlídky a dále po cestě zpět dolů k viaduktu.

Modrá trasa

Trasa začíná za viaduktem v ulici Čsl. mládeže výstupem po kamenité cestě k rozcestí a k Jahnově vyhlídce. Odtud pokračujte po lesní cestě k málo frekventované asfaltové silnici a po ní k vyhlídkové Restauraci Pastýřská stěna. Monumentální výhledy na děčínský zámek, řeku a začínající Labský kaňon stojí za chvilku zdržení. Trasa dále vede nad zoologickou zahradou a přes několik rozcestí se směřuje k Bělské vyhlídce. Nyní jste zhruba v polovině a můžete si v dálce prohlédnout nejvyšší stolovou horu Děčínský Sněžník (723 m). Cesta dále vede po hřebeni stěny a pomalu vás vrací zpět k vyhlídkové restauraci. Pokračujete pěšinou podél výstupu via ferrat, minete rozcestí u Jahnovy vyhlídky a dojdete zpět k výchozímu bodu.

Žlutá trasa

Délka trasy 4 km

Žlutá trasa opět vychází od viaduktu na ulici Čsl. mládeže a klikatí se kamennou stezkou vzhůru po Pastýřské stěně k Jahnově vyhlídce plošina a pokračuje po malé asfaltové silničce vlevo k zoologické zahradě. Trasa na parkovišti před zahradou vede na lesní cestu a po čase se prudce stáčí vpravo šikmo vzhůru nad zoologickou zahradu na turistické odpočívadlo. Cesta se dále vine ke staré vodárně a pokračuje krátce po hřebeni stěny. Tato klikatá trasa vás povede podél zahrady zpět na silnici a poté k vyhlídce pod Restaurací Pastýřská stěna. Také zde se můžete rozhlédnout a vychutnat si velkolepý výhled na zámek a jeho okolí. Cesta zpět dále pokračuje podél výstupních tras ferrat, po klikaté kamenné pěšině k výchozímu bodu.

Počet zobrazení: 1364

městských částí
448
ulic
Děčín je nejníže položené město v České republice, ležící na soutoku Labe a Ploučnice. Jeho centrum má nadmořskou výšku 135 metrů. Jedná se o významný říční přístav a důležitou dopravní křižovatku (stýká se zde pět železničních tratí, prochází jím i 1. železniční koridor a několik významných silničních tahů).

Rodáci: spoluzakladatel Sokola prof. Miroslav Tyrš, matematik Johann Radon, topmodelka Karolína Kurková, herci Jiří Bartoška a Jiří Maryško, zpěváci Sámer Issa a Sabina Křováková, sportovci Vladimír Šmicer, Tomáš Kraus a řada dalších osobností.

ISO 9001:2015

SGS Česká RepublikaStatutární město Děčín, Magistrát města Děčín je držitelem certifikátu kvality od mezinárodní firmy SGS se sídlem ve Švýcarsku.